Kawa rządzi od rana

Kawa rządzi od rana

Pijemy ją chętnie o każdej porze dnia, ale najwięcej spośród nas spożywa swoją pierwszą filiżankę o poranku. Właśnie wtedy aromat kawy roznosi się w niejednym miejscu pracy.

Nie trzeba przeprowadzać skomplikowanych badań konsumenckich, by zauważyć, że przedpołudnia zdecydowanie należą do kawy. Wiele osób po prostu nie wyobraża sobie początku dnia bez filiżanki ulubionego napoju. Niektórzy zaraz po przebudzeniu kierują swoje kroki prosto do kuchni. Przyjemne grzechotanie w puszce i zapach świeżo zmielonych ziaren nastrajają ich optymistycznie przed wyjściem z domu. Inni od razu po przyjściu do pracy obowiązkowo zalewają swój pierwszy kubek. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż pobudzające właściwości kawy są powszechnie znane. Filiżanka czy kubek o poranku to po prostu niezbędny rytuał dnia. Nierzadko to również moment, od którego rozpoczynamy wykonywanie jakichkolwiek czynności zawodowych.

Fotolia_68822873_Subscription_Monthly_M

Czasami nawet przekładamy najważniejsze i najbardziej wymagające obowiązki na „po kawie”. A w ciągu dnia, gdy tempo i nadmiar pracy dają o sobie znać, przerwa na kawę jest znakomitą okazją na podładowanie naszych baterii. W firmowej kuchni czy social roomie, przy ekspresie lub czajniku odbywają się najbardziej inspirujące rozmowy na temat aktualnych problemów i projektów. Takie nieformalne spotkania bardzo często są przestrzenią wymiany idei oraz dostarczają najlepszych pomysłów czy rozwiązań. Jednak główną wartością spędzanego wspólnie czasu jest budowanie dobrej atmosfery w miejscu pracy.

Większość pracowników łączy spożywanie kawy z efektywnością i twierdzi, że jej brak zdecydowanie obniża wydajność oraz pogarsza ich samopoczucie. Swobodna i niezobowiązująca konwersacja nad filiżanką naparu uwalnia kreatywność, której jakoś nie widać zza biurka. Dlatego też pracodawcy, dbając o komfort kawoszy, coraz częściej inwestują w ekspresy ciśnieniowe i zapewniają zapasy ziarna wysokiej jakości. Co więcej, firmy traktują kawę (oraz możliwość jej nieograniczonego picia) jako wartość dodaną, wpływającą na atrakcyjność przedsiębiorstwa dla nowych pracowników. Częstowanie gości i potencjalnych kontrahentów aromatycznym napojem stało się już elementem etykiety wielu przedsiębiorstw. Czy to więc poranny rytuał, czy wewnętrzna polityka, kawa po prostu rządzi biurem.

Successful Businessman relaxed and satisfied

Kawa wir mleka
Ołówek