KAWA PRZED I PO TRENINGU

KAWA PRZED I PO TRENINGU

Przełom jesień i zimy to idealna okazja, aby zadbać o swój organizm. Po wakacyjnych szaleństwach wreszcie możemy usystematyzować swój jadłospis oraz skupić się na ćwiczeniach oraz regularnych posiłkach. Nie wszyscy wiedzą, że kawa to dobry towarzysz ćwiczeń – dlaczego? Przeczytajcie!

Po pierwsze trzeba pamiętać, że kawa jest dobrym wspomagaczem, ale warunek konieczny przy treningach to zachowanie odpowiedniej, zdrowej diety. Jeśli nie będziemy zdrowo się odżywiać, a dieta nie będzie zbilansowana, nie tylko efekty będą mniejsze, ale możemy sobie nawet zaszkodzić.

Czarna kawa przed treningiem

Czarny napar najlepiej wypić około 30-60 minut przed treningiem. Jeśli dolejemy odrobinę mleka, działanie będzie wolniejsze, ale napój wzbogacimy o wapń. Po dodaniu cukru lub miodu przypływ energii okaże się jeszcze większy, za to zwiększymy kaloryczność naparu.

Imbir, cynamon, goździki

Jeśli do kawy dodamy któryś z powyższych składników, napój będzie miał jeszcze kilka dodatkowych właściwości (poza wyjątkowym aromatem i smakiem). Imbir polepszy trawienie, goździki mają właściwości pobudzające, a cynamon przyspieszy spalanie tłuszczu oraz zmniejszy poziom cholesterolu.

Ciekawostką jest fakt, że kofeina redukuje nieprzyjemny efekt potreningowy, czyli zakwasy.

W towarzystwie raźniej!

Kawa jest świetnym towarzyszem codziennych treningów – to nie tylko pyszny smak i działanie pobudzające. Wspólna filiżanka ulubionego naparu przed wysiłkiem to również sposób na wymianę doświadczeń czy dobra okazja, aby podzielić się swoimi wynikami i osiągnięciami ze znajomymi. W grupie zawsze łatwiej się zmotywować, więc może warto zorganizować spotkanie z przyjaciółmi przy filiżance kawy, a potem udać się na wspólny trening? Razem poczujecie siłę, będziecie bardziej zmotywowani, a w konsekwencji zdrowsi, szczęśliwsi i uśmiechnięci!

 

Kawa wir mleka
Ołówek
KZM @ Google+
Woseba
YouTube